Thursday, June 7

Kabus Debu..


Sedar datang saat usia meningkat angka dalam jejak mencari kesempurnaan dan matlamat. Bukan niat menjadi kabus setiap laluan masa depan mu. Tapi, aku tahu api semangat dan setia yang kau benamkan tidak akan pernah menjadi kabus debu. Akal ku kadang berteka-teki, kotak akal bertanya, "kenapa?" tanda soal itu tidak patut terlintas di fikiran kerana literasi telah aku miliki. Aku harap rialia impian kau menyinar seperti mimpi-mimpimu. Kabus itu, tidak akan menjadi debu kerana hembusan lalu tidak pernah kau jadikan tembok penghalang dalam laluan hasrat. Kau kain, bukan seperti nabi, bukan juga seperti tuhan tapi ibarat ibu. Kau mendekat dengan gendongan harapan yang penuh. Adakah aku mampu gapai itu? sedikit usaha aku perlu untuk hasil buat kau Abang. Berrdikit-dikit adalah tanaman bagi kau dan hasilnya akan aku tuai nanti. Insyallah.

Penghasilan.

No comments :

Post a Comment

Bismillahirrahmannirrahim, tinggalkan kata-kata.