Thursday, February 28

Khatimah hikmah..


Pemergian semalam masih segar dalam kotak hati luka. Semangat yang bertahun-tahun dapat dalam dakapan seorang bernama ayah kini mengalir dalam laluan sedih. Belaian dan nasihat lalu terasa kini makin mendakap. Berita lalu bagai kemalangan ngeri bagi aku saat tidak sedia hadapi. Tamparan hebat kali kedua beri satu ribu hikmah setelah hilang permata pertama yang makbul. Anggap aku tangisan itu pembaziran, walau aku sebaliknya.

Aku? menjalani lakuan hidup seperti biasa dalam usaha memuaskan hati sendiri dan orang lain. Untuk sebuah pengharapan baru, doa harian dan sedikit cebisan takwa di hulur agar ada sedikit kekuatan. Untuk arwah ayah dan ibu doa ku sentiasa iringi laluan hidup ku yang belum pasti akhiran. Sungguhnya khatimah berdua itu pasti ada hikmah buat aku.

Syukur.

No comments :

Post a Comment

Bismillahirrahmannirrahim, tinggalkan kata-kata.